Začínajícím účetním pomůžeme zvládnout základní problematiku účetnictví. Vícedenní seminář zachycuje komplexní přehled vedení účetnictví. Informuje o základních povinnostech účetních jednotek, o vedení účetní agendy, o soustavě metodických prvků a postupů, mezi něž například patří bilanční princip, podvojnost účetních zápisů, souvztažnost účtů, účet a soustava účtů, účetní dokumentace, oceňování a inventarizace majetku.
Dále se zaměříme na účtování jednotlivých druhů majetku, závazků, pohledávek, kurzových rozdílů, mezd, DPH a jiných daní. Ke snadnému pochopení dané problematiky jsou ke každé oblasti přidány příklady z praxe.
Pro koho je kurz vhodný?
Seminář je určen pro zájemce o obor Účetnictví.
Obsah školení
Pro koho je určen tento vícedenní seminář
Seminář je určen pro začínající účetní. Pro účetní, které si potřebují účetnictví zopakovat a pro účetní, které mají na starosti účetnictví celé společnosti. Seminář mohou absolvovat také studenti středních a vysokých škol. Tento seminář jim poslouží k doplnění jejich studia.
Výhody tohoto vícedenního semináře
Výhodou vícedenního semináře je to, že jednotlivé části na sebe navazují do uceleného celku. Postupně dojde k získávání informací o vedení účetnictví, jeho metodách, principech, výkaznictví až k výstupům, které se předkládají na finanční úřad a jiným institucím.
Seminář Vám umožní proniknout do této problematiky do hloubky a závěrečným testem si ověříte její zvládnutí. Po úspěšně zdolaném testu získáte certifikát.
Po dobu měsíce července mají účastníci k dispozici on-line knihovnu Účetnictví profi.
Na srpenjsme připravili návazný kurz Specialista na účetnictví – 2. stupně (pokročilý), případně se lze přihlásit na kombinovaný kurz Specialista na účetnictví – 1. a 2. stupně za zvýhodněnou cenu.
Zvýhodněnou cenu nabízíme také pro ty, co si společně se základy účetnictví potřebují osvojit i vedené mzdové agendy: Specialista na účetnictví a mzdové účetnictví – 1. stupně.
Obsah
19. 10. 2020 (pondělí)
- Legislativní úprava vedení účetnictví podnikatelů
- Vymezení formy, obsahu a rozsahu účetnictví, vystavování účetních a daňových dokladů
- Účet jako symbolický zápis pro aktiva, pasiva, náklady, výnosy
- Účet syntetický a analytický, účetní osnova, pravidla pro tvorbu předkontace
- Dlouhodobý majetek – členění dlouhodobého majetku, výpočet odpisů, účtování o pořízení, zařazení a vyřazení dlouhodobého majetku, pořízení dlouhodobého majetku formou leasingu nebo spotřebním úvěrem, dlouhodobý finanční majetek
- Zásoby – vymezení a charakteristika účtování a evidence zásob, ocenění zásob, členění a účtování zásob vlastní výroby, zjištění a zaznamenání stavu zásob na konci zdaňovacího období, inventarizace zásob
- Finanční majetek – účtování pokladny v CZK a valutových pokladen, účtování pohybů na bankovních účtech, účtování cenin, stravenek, účtování krátkodobých a dlouhodobých bankovních úvěrů a výpomocí, zaznamenání stavu finančního majetku na konci zdaňovacího období, inventarizace
20. 10. 2020 (úterý)
- Pohledávky a závazky z obchodních vztahů – oceňování pohledávek a závazků v české a cizí měně, poskytnuté a přijaté zálohy, kurzové rozdíly, zjištění a zaznamenání stavu pohledávek a závazků na konci zdaňovacího období, inventarizace
- Pohledávky a závazky vůči finančním a dalším institucím, účtování přímých a nepřímých daní (daň silniční, DPH, daň z příjmů,….)
- Účtování mezd a odvodů z mezd – specifika výpočtu a účtování mezd
21. 10. 2020 (středa)
- Časové rozlišení nákladů a výnosů – specifika účtování nákladů a výnosů, náklady a výnosy příštích období, příjmy a výdaje příštích období, komplexní náklady příštích období
- Kapitálové účty – účtování o základním kapitálu, jeho snížení nebo zvýšení, účtování kapitálových fondů, fondů ze zisku, účtování výsledku hospodaření a jeho rozúčtování dle zápisu z valné hromady
- Rezervy – tvorba rezerv, účtování a jejich specifika
- Náklady a výnosy – specifika účtování nákladů a výnosů, účtování daňových a nedaňových nákladů, auto v podnikání
22. 10. 2020 (čtvrtek)
- Uzávěrkové a závěrkové účetní operace, účetní výkazy – rozvaha, výkaz zisku a ztráty, cash flow
- Sestavení daňového přiznání daně z příjmů právnických osob
- Závěrečný test
Výuka probíhá každý den od 9 do 16 hodin (hodinová pauza na oběd + 2 x 15 minut na občerstvení).
Form kurzu/workshopu:
Seminář je prezenční. Pořádáme ho v těchto lokalitách: Praha.
Recenze
Zatím zde nejsou žádné recenze.