Zákon o regulaci reklamy vymezuje speciální úpravu pro potraviny. Zvláštní skupinou jsou potraviny a zvláště alkoholické nápoje, které podléhají specifické úpravě z hlediska propagace a reklamy. Regulace reklamy na tuto komoditu je citlivou oblastí a současně i složitou z pohledu orgánu dozorujících reklamu, neboť nepodléhá jen vnitrostátním právním předpisům, ale též předpisům na úrovni evropského práva.
Pro koho je kurz vhodný?
Seminář je určen pro zájemce o obor zákony, sbírka zákonů.
Obsah školení
Na příklad propagace doplňků stravy často naráží na mantinely, které se snaží zabránit, aby tyto produkty byly spotřebiteli zaměňovány s léčivými přípravky. Tyto hranice jsou však tvůrci reklamy překračovány, což je dáno nejasností vyplývající z právních norem.
V posledních několika letech došlo k bouřlivému rozvoji výkladu a interpretace zákonných ustanovení, a také k novým právním úpravám, které mají ochránit spotřebitele před klamavým označováním potravin, a tedy i doplňků stravy, a současně mají usnadnit spotřebiteli orientaci v nepřeberném množství a rozmanitosti tohoto segmentu trhu.
Samostatnou kapitolou je pak regulace reklamy na alkoholické nápoje, která je též podrobně upravena zákonem o regulaci reklamy. Aplikace a interpretace tohoto zákona však není snadná. Za účelem usnadnění orientace v této problematice budou představeny postupy a řízení nejen tuzemských správních orgánů, ale je současně kladen i důraz na zahraniční právní úpravu. Zároveň budu představeny trendy v oblasti regulace reklamy na alkoholické nápoje, spolu s představením novely zákona o regulaci reklamy, která by měla nově tento segment výrazně přísněji regulovat.
V rámci tohoto semináře se účastníci seznámí se stávající i chystanou legislativou, spolu s pohledem do praxe správních orgánů. Rovněž bude kladen důraz na interpretaci judikatury a představení konkrétních příkladů ze správní praxe.
Form kurzu/workshopu:
Seminář je prezenční. Pořádáme ho v těchto lokalitách: Praha.
Recenze
Zatím zde nejsou žádné recenze.