4 praktické tipy, jak přes léto nezvolnit

Concept: Successful business trend. Happy talented businessman pointing arm upwards in front of ascending business graph, isolated on grey background.

Umím si představit, že řada z vás se už při přečtení názvu tohoto článku zhluboka nadechla a zamračila. Celý rok se honíme a snad alespoň v létě můžeme zvolnit! Pravdou je, že člověk potřebuje vydechnout a shodneme se i na tom, že přetížený, vyčerpaný člověk má mnohem nižší výkonnost než člověk odpočatý. Tedy odpočinek potřebujeme – my sami i naši lidé. Na druhé straně je strašák v podobě propadů produkce, často právě v letních měsících, kdy děti mají prázdniny a jezdíme na dovolenou.

Jak z toho ven?

Univerzální všelék na propady v produkci asi neexistuje. Každý z nás se pohybuje v jiném oboru, máme jiný typ pracovníků i zákazníků. I naše firma je s „letním syndromem“ potýká a daří se nám už léta stabilizovat letní produkci na slušné úrovni. Dám vám tedy pár tipů, které pomohly i nám.

1. Je to o rozhodnutí

Přestaňte považovat letní propady produkce na nevyhnutelné, za normální. Tedy za takové, se kterými nemůžete nic dělat. Dobrá zpráva je, že vždycky se dá něco dělat. K tomu, aby tato situace byla bezvýchodná, je potřebný váš souhlas, vaše stanovisko, že to jinak nejde. Tedy ROZHODNĚTE SE, ŽE TO ZLEPŠIT LZE!

2. Nemalujte si nereálné sny!

Sepište si vaši představu, jak by měly proběhnout letní měsíce, jakou produkci potřebujete dosáhnout. Nemalujte si však nereálné sny! Pokud byl letní propad v předešlých letech 50%, je asi nereálné očekávat, že letos propad nebude žádný. Vaši lidé budou potřebovat nějaké dovolené, to zakázat nelze a nebylo by to ani rozumné. Pokud ale víte, že pokles o 20% je přijatelný a vaše firma přežije, naplánujte si jako dobrý letní výsledek 80% toho, co produkujete po zbytek roku.

3. Plánování, polovina úspěchu

Tomu potom přizpůsobte vše, co je potřeba – plánování zakázek, dovolených, nákup, servis techniky, služební cesty, .. Vše. Možná by také stálo za pokus probrat s některými zákazníky, zda by nešlo pro vás v létě problémovou zakázku odsunout na září a jinou, kterou můžete i při omezeném letním provozu pohodlně udělat, dát na léto. To jsou jen tipy a možností je nespočet. Zamyslete se nad tím a určitě vás něco napadne. Ovšem pouze za předpokladu, že jste splnili výše uvedený bod č.1.

4. Získejte souhlas od klíčových lidí

Proberte tento plán s vašimi klíčovými lidmi a získejte si je pro tuto myšlenku. A potom to společně udělejte.

Dobrý plán a skupina lidí, kteří jej chtějí dosáhnout, je síla, kterou hned tak něco nezastaví. Nástroje máme a je jen na nás, abychom je naplno využívali!

Autor Ing. Ivo Jurman

Trenér a konzultant v oblasti komunikace, plánování, řízení lidí a organizace firem ve společnosti Business Success, spol. s r.o.

 

 

Zajímá vás víc informací a zkušeností? Pořádáme

tří-hodinové ukázkové přednášky na téma management,

prodej a komunikace. Více informací zde.